© 2018 ren.form

Om ren.form

På Renform hittar du inredning till hemmet och kontoret, accessoarer till dig själv och en hel del vintage. Vi har valt ut prylar, möbler, accessoarer och godsaker som vi själva gillar och som piggar upp vardagen. Hoppas du hittar något som passar just dig! Är återförsäljare åt House Doctor, Nicolas Vahé, Madam Stoltz, OiSoiOi,  B- Green och importerar själv varor från Kina och Indien. 

Läs mer

Butik

Noorvägen 6

610 21 Norsholm
0735-34 96 29

 

Se öppettider

Hitta hit

Fast fraktavgift på 59kr
Swish logo
mastercard
visa logo
visa logo
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

Kundtjänst

Vår kundtjänst finns på plats under helgfria vardagar, se öppettider nedan. Kontaktar du oss under helg eller röda dagar, så återkommer vi till dig så snart som möjligt nästkommande arbetsdag.

E-mail: info@renform.se 

Öppettider för kundtjänst

Måndagar 17–19

Tisdagar 12–19

Onsdagar 9–19

Torsdagar 12–19

Fredagar 9–19

Betalsätt​

Kort (Inga avgifter)

Du kan betala med det flesta korten på marknaden. Beloppet dras på ditt kort i samband med att du lägger en beställning på hemsidan. Ångrar du ditt köp kommer återbetalningen ske på samma kort. Vi tar inte ut några avgifter för kortbetalning.

Swish  123 092 3813 (Inga avgifter)

Efter att du har lagt en order kan du Swisha din betalning tillsammans med ordernummer till  123 092 3813. Så snart vi har fått betalningen skickas order. Ångrar du din beställning kommer vi att Swisha tillbaka dina pengar.

 
Faktura 14 dagar (Inga avgifter)

Önskar du att betala med faktura kan du bara uppge ditt personnummer i varukorgen så skickar vi med en faktura i försändelsen. Fakturan ska betalas inom 14 dagar från att ordern skickats från oss. Vi tar inte ut några avgifter för faktura.

Leverans

Du kommer att få ett ordererkännande via e-post från oss när vi mottagit din beställning. Sedan kommer du få en leveransbekräftelse så fort vi behandlat och skickat iväg din order. Med denna får du ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket ända fram till ditt utlämningsställe. Anger du ditt mobilnummer vid beställning kommer du få ett SMS med din avi när paketet är klart att hämtas ut. Vid rea kan det bli en försening i behandlingen av din beställning och leveranstiden kan ev. bli lite längre. Hämtar du ej ut ditt paket inom 14 dagar, skickas det tillbaks till oss. Då görs ett återköp automatiskt, men ren.form betalar ej ut eventuella fraktkostnader.

 

Utebliven eller försenad leverans

Vi ber dig kontakta oss om det är så att ditt paket inte kommit till ditt ombud inom 5 arbetsdagar. Skulle ditt paket mot förmodan komma bort under transport till dig, står vi på ren.form som ansvariga för detta.

Bytesrätt och retur

Byte

Vill du byta hela eller delar av din order har du 60 dagars bytesrätt:
 
1. Maila oss så reserverar vi den produkt du vill byta till. Vi mailar dig en returfraktsedel som du kan sätta på ditt paket.
 
2. Fyll i returblanketten du fick med din order. Slå in ditt paket och lämna in det hos närmaste DHL-ombud.
 
3. Vi skickar varan du vill byta till utan extra kostnad när vi fått din retur!
 
Du kan självklart även komma in i vår butik så hjälper vi dig.


Retur

Du har som kund 30 dagars returrätt räknat från den dag du hämtar ut din order. Detta gäller även vid köp av prissänkta varor. Returfrakten betalas av dig som kund. Vi förutsätter att varan är i originalskick, dvs oanvänd och med eventuella etiketter och/eller förpackning intakta. Skulle det mot förmodan vara något fel på din beställning står vi självklart för returfrakten.
 
Tänk på att kartonger som tillhöra varan ska följa med returen, och att det är viktigt att inte skriva något direkt på originalkartonger. Om vi får tillbaka kartonger som är förstörda så tillkommer det en avgift om 200 kr.
 
1. Du kan antingen lämna in din retur tillsammans med retur-blankett i vår butik, eller maila oss, så skickar vi dig en returfraktsedel per mail.
 
2. Packa in din retur (gärna i samma påse/kartong du fick den i). Skriv ut returfraktsedeln, sätt den på ditt paket och lämna in paketet hos ett DHL-ombud.
 
3. Du får en bekräftelse per mail när vi tagit emot och behandlat din retur. Returfraktkostnaden kommer att dras från den ursprungliga ordersumman.

Köpvillkor

Ordererkännande och
leveransbekräftelse

När du genomfört ett köp får du automatiskt en ordererkännande på din order. Det betyder att din beställning gått igenom. Däremot är det först när du fått en leveransbekräftelse som din order är godkänd och skickad. Skulle det uppstå något problem med din order kommer vi i första hand kontakta dig via mail. Vid eventuella prisfel förbehåller vi oss rätten att justera eller makulera beställningar.